Integrérbare løsninger er billigere på det langsigtede plan
Virksomheder anno 2019 er afhængige af teknologi og software i alle henseender. Vi lever i en teknologisk tidsalder og dette skal afspejles i virksomheden. Virksomheder søger at effektivisere arbejdsprocesserne så medarbejdere laver mere på mindre tid.
Der skal være mere tid til udfoldelse og kreativitet da innovation kræves for at være konkurrencedygtig.
Administration og bureaukrati skal fylde mindre i billedet, for medarbejdernes idéer skal i fokus.
For at skabe fremtidens virksomheder skal der fokuseres på integration i virksomhedsprocesserne. Netop dette bliver undervurderet og mange virksomheder bruger alt for mange forskellige teknologier og softwareløsninger som ikke kan integreres og ultimativt koster for mange penge.
Dette skal der gøres op med. Mindre tid til at gå fra program til program på arbejdspladsen.
Mindre tid til at fetche data fra den ene løsning og manuelt skrive det ind i et andet program.
Mere tid til udvidelse og kreativitet. Dette skal være fremtidens byggesten.
Mange IT-virksomheder er begyndt at udvikle software der er integrérbart fra starten af, da dette bedre kan betale sig i længden.
At investere i en løsning eller et stykke software der ikke kan udvides eller integreres med andre programmer, kan på sigt vise sig at være spild af penge og tid.
IT-virksomheden Uptime Development specialisere sig i netop dette. De rådgiver og udvikler software og intelligente løsninger for virksomheder og her kan det især mærkes at flere virksomheder er begyndt at interessere sig for automatisering og integrerbare løsninger. Hvis der skal investeres, så skal det gøres rigtigt og med en langsigtet plan i mente.
Mange virksomheder har i dag IT-systemer på plads til specifikke formål som for eksempel et til økonomistyring, et til webshoppen, et til håndtering af personlig korrespondance og mails og evt. en online kalender.
Alle disse systemer kræver tid og pleje, og hver eneste medarbejder bruger for meget tid på dette. Udover det er der store mængder data som ikke kan bruges da de er intetsigende. I forhold til kundeordrer kan dette også tage betydeligt længere tid da en evt. ordre eller spørgsmål fra en kunde skal igennem flere bindeled og flere medarbejdere. Dette er ineffektivt og man kan risikere for mange forskellige svar til samme spørgsmål eller ordrer. Dette kan tilsidst ende med at virksomheden mister kunder.
Det smarte ved integrerbare løsninger er at det skaber overblik og minimere arbejdsprocesser. Det giver bedre kundepleje og mindre led. Det bearbejder al data på en platform, og reducere antallet af arbejdsgange.
Integrerbare løsninger er fremtiden. Der skal investeres flere penge i dem, så der kan spares flere led på arbejdspladsen.